FANDOM

Payday2-logo

Payday 2 — комп'ютерна гра в жанрі симулятора пограбування (є продовженням Payday: The Heist), розроблена Overkill Software, спільно з Starbreeze Studios і видана 505 Games.

Опис Редагувати

З Payday 2 творці взагалі надумали зробити мало не кримінальний бойовик мрії, а заодно й найпопулярнішу кооперативну стрілянину в Steam. З останнім сяк-так впоралися, поступившись тільки непохитною Team Fortress 2, а от до звання ідеального кримінального шутера ще пилякати й пилякати, але вперед гра пішла широко.

Payday 2 заслужено потрапила у десятку найпопулярніших ігор в Steam і зібрала навколо себе величезну аудиторію грабіжників, яку розробники планують прикормлювати в найближчий рік тематичними оновленнями. А коли «корм» закінчиться, там уже, дивись, і повнометражка за мотивами настигне — і завлечет нових гравців не гірше різдвяного розпродажу.

Ґеймплей Редагувати

Ігровий процес з часів першої частини не особливо змінився. Банда чотирьох грабіжників має зробити... ну так, пограбування (але зрідка, для різноманітності, — скажімо, влаштувати акт вандалізму в супермаркеті) за одним з готових сценаріїв, а потім утекти з місця злочину. Зумієте — відсипають банкнот, інакше — шиш. Грається, зрозуміло, у сесійних матчах.

Треба звикнути, що протистояти будуть буквально орди поліцейських і спецназівців, які з першої частини трохи набралися розуму. Тепер вони трясуться за власні шкури і, отримавши серйозні рани, ховаються за укриттями, іноді діють за стратегією і навіть навчилися трюкам начебто димових і газових завіс.

Місцями гра дотримується реалістичного підходу: від влучень у персонажа екран важко здригається, а з сумкою на плечі герой бігає неспішно (хоча є перк, який знижує штраф до швидкості) і горбиться під її вагою (коситься екран). Балістика гармат, в порівнянні з тим, що було в першій частині, просто бездоганна — скажімо, віддача приносить відчутних клопоту.

Способів провернути операцію рівно два. Можна вломитися в банк з криком «Всім лежати!» і сцапать, що треба, — але це варварський навіть за тутешніми мірками варіант. На справу зазвичай йдуть без шуму, тихо відстрілюючи охоронців і делікатно припугивая обивателів. Краще спробувати довести операцію до самого кінця без шуму і пилу — сполошити лягавих ніколи не пізно, а потайне проходження заощадить і час, і морально задовольнить. Тільки хітменовське ремесло нелегко дається: будь-яка неврахована дрібниця може зіпсувати усю малину. Полінувалися запхати труп в сміттєвий бак, забули відповісти в рацію пришитого копа? З високою ймовірністю чекайте на наряд поліцейських.

Щоб ось таких бридких сюрпризів не траплялося, потрібні розумні спільники, які не хочуть ставати співкамерниками. Дурковатые боти в одиночній грі (не плутати з кампанією, її тут немає) доводять до сказу, а серед випадкових напарників легко може виявитися псих, який поламає передчасної стріляниною всю тихушную тактику, тому перевірений спосіб уникнути нервування — зманити на кримінальну стежку парочку друзів. Планування і чітке взаємодія раптово стають не тільки продуктивним, але і дуже захоплюючим заняттям («Зробимо як в «Оушен»!»). Тільки про голосовий зв'язок не забудьте — без неї і наполовину не так весело.

Якщо обстановка дозволяє, є сенс «перевиконати план», потягнувши з собою, наприклад, пару зайвих мішків з ювелірними виробами. Більше награбите — щедріше отсыплют «вічнозелених президентів» і досвіду. На низьких рівнях достатньо засвоїти два правила: не відходьте далеко від напарників і не надто наседайте на перестрілки (а то деяких героїв-одинаків буває від них не відірвати), і все буде добре. На зубодробильних складнощі, за які й заохочують знатно, ці правила — тільки самі-самі ази. Іноді потрібно розділитися або начхати на мішок баксів і піти розставити міни, а іноді і кинутися на амбразуру заради напарника (хоча... заради грошей, а не напарника, звичайно ж). Якщо до кінця операції на волі залишиться хоч один гравець — успіх зарахують всім, але оштрафують на гроші і досвід за заарештованих товаришів.

Камерами можна скористатися до своєї вигоди, якщо знайти пульт управління. В руках зіграної команди інформація — зброя страшніша вогнепалу. Похмуре ремесло бандита роблять трішки приємніше несподіванки. В одному і тому ж сценарію можуть мінятися місцями деякі приміщення в будівлях, розташування камер відеоспостереження, маршрути поліцейських. Не сказати, що все це вдихає в гру шалену реіграбельность, але все-таки різноманітить.

СЮЖЕТНА НЕДОСТАТНІСТЬ: кримінальні бойовики — жанр побитий, але це не привід нехтувати сюжетом. Як вже говорилося, одиночної кампанії немає, а досьє на зустрічаються персонажів поверхностнее нікуди. Скласти хоч скільки-небудь чітку картинку того, що відбувається можна тільки по веб-серіалу.

Велику частину часу, як і в Payday: The Heist, доведеться чекати. Встановлюєте автоматичну дриль і відстрілювайтеся, поки вона просвердлить сейф, запускаєте злом комп'ютера і обороняється, поки йде процес, чекаєте на машину і... Але не поспішайте вішати ніс. Тепер деякі події дозволяють форсувати. Дриль, наприклад, можна прискорити, вивчивши відповідний перк, вибухівки — додати убойности, щоб вона миттєво підривала невеликі перешкоди (дверей, решітки), а можна добути болгарку — знову ж вивчивши потрібний талант, — яка розкриває сейфи. Загалом, занудства поменшало.

Ще одна нова фішка Payday 2 — багатоступінчасті завдання за типом кампаній з Left 4 Dead, тільки замість глав тут — дні. У перший день, наприклад, крадемо картини з галереї, у другій — передаємо їх покупцеві і вибираємося із засідки (якщо попередній етап пройдено по-тихому, засідки не буде), а в третій грабуємо сенатора. По суті, це ряд звичайних завдань, але деякі важкі настільки, що виконувати їх краще суворо навшпиньки, а інакше нагряне легіон правоохоронців. За старанність вас щедро винагородять, ну і досвіду підкинуть пристойно.

Розвиток персонажа з часів першої частини відчутно змінилося — тепер навчитися всім талантам не можна. Більш того, навіть розвинути до межі більше однієї гілки не вийде. Така рольова система вийшла набагато гнучкіша — зі свого протеже можна виліпити бандита на будь-який смак. Солодкомовного керівника, наприклад, який умовить про допомогу навіть заручника, або спритного примари — майстра скритних операцій. Не варто сприймати перкі як визначальний фактор ролі в команді. Технік, привид, керівник, штурмовик — будь буде від душі стріляти по копам, а якщо треба — як миленький піде тягати сумки грошей.

Арсенал тепер розширюється не розвитком гілок талантів, як у першій частині, а підвищенням рівня гравця. Але, щоб озброїтися розблокованим зброєю, на нього ще доведеться зібрати ігрових «баксів». Тут взагалі нічого не дістається задарма.

Посилання Редагувати

Відео Редагувати

Галерея Редагувати